تبلیغات
دریادلان - خواص میوه ها و سبزیجات

فونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا سازفونت زیبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

خواص میو ه ها وسبزیجات 48 (گیلاس)

در این قسمت با خواص گیلاس آشنا می شوید:

گیلاس(عکس) حاوی آب، پروتئین، چربی کم، قند، سوربیتول ، آهن، مس، روی، ید،  کلسیم ، پتاسیم، فسفر، منیزیم، گوگرد، کلر، سدیم، فیبر،  ویتامین C ،  ویتامین A  ، ویتامین B1 ، ویتامین B2،  ویتامین B3 می باشد.

گیلاس تقویت‌كننده و انرژی‌زا ، تنظیم ‌كننده كبد و مناسب برای رفع یبوست ، اشتها ‌آور، دفع‌كننده مواد زائد و سموم از بدن است.

 برای آرتریت، رماتیسم، واریس و دردهای مفصلی مناسب است.
  به دفع سموم از بدن کمک می‌کند  و برای کلیه‌ها مفید است .
 به هضم غذا کمک می‌کند.
 سیستم اعصاب را تسکین داده و  هورمون شادی در بدن تولید می کند.
 برای کارکرد منظم قلب، روده و معده نیز بسیار مفید است. قوای فکری را تقویت می‌کند.
 افرادی که زیاد  از گوشت استفاده می‌کنند  خون آنها اسیدی است  گیلاس  خون را قلیایی می‌کند.

 


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


در این قسمت با خواص زردآلو آشنا می شوید:

زرد آلو (عکس) از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می‌شوند و دارای ویتامین‌ A ، اسید اسکوربیک  ، ریبوفلاوین و نیاسین می‌باشد.
که باعث   پیشگیری از  بیماری‌های قلبی می‌ شود.

زردالو،‌ به علت داشتن مقدار فراوان آهن ، می‌تواند ماده غذایی بسیار خوب برای افرادی باشد که دارای فقر آهن هستند.
مصرف زیاد این میوه، تولید هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد و استفاده از آن به خصوص برای خانم‌ها توصیه می‌شود.

وجود مقدار زیاد ویتامین A  در این میوه، به خصوص در  میوه خشک آن باعث تقویت دید می شود که  کمبود این ویتامین  در بدن ممکن است به ضعف بینایی و شبکوری منجر شود.


مصرف زیاد این میوه به خاطر داشتن مقدار کمی اگزالات، برای کسانی که سابقه سنگ کلیه دارند و کلیه آن‌ها سنگ ساز است، توصیه نمی‌شود.

هسته زردالو نیز مانند دیگر مغزها، دارای پروتئین و چربی بالایی است.


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

خواص میو ه ها وسبزیجات 45 (کیوی)
در این قسمت با خواص کیوی آشنا می شوید:

كیوی (عکس)  سرشار از ویتامینC می باشد همچنین  دارای ویتامینA   ، ویتامینE   ،اسید فولیک ، پتاسیم ، کلسیم ، فسفر ، منیزیم ، روی ، فیبر و آهن است .


كیوی مانند آسپیرین  رقیق كننده خون است و از ایجاد پلاك در خون جلوگیری می كند  و به دلیل خاصیت كاهندگی كه بر سطح تری گلیسیرید دارد ، از غلظت خون می كاهد و از تنگ شدن عروق و بروز انواع سكته ها جلوگیری می كند.، از کلسترول بالا و فشارخون، سرماخوردگی و ورم لوزالمعده پیشگیری می‌كندو ترشح ادرار را هم افزایش می‌دهد و برای پیشگیری از روماتیسم مفیدست و به كنترل انسولین كمك می نماید.

مواد سمی مخصوصاً رادیكال های آزاد موجود در دود سیگار، ویتامینها را از بین می برد. افراد سیگاری باید حدود 40% بیشتراز دیگران  ویتامین C  مصرف كنند. این مقدار با خوردن 2 عدد كیوی كسب می شود.
كیوی دارای مقادیر زیادی آنزیم حل كننده پتاسیم ( پاپایین) است كه برای نرم كردن گوشت ...

ادامه مطلب را مطالعه فرمایید


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

خواص میو ه ها وسبزیجات 42 (خیار)


در این قسمت با خواص خیار آشنا می شوید:

خیار (عکس) دارای تمام ویتامینهای گروه B ، ویتامین A ، ویتامین E و ویتامین C و املاحی مانند کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر ، پتاسیم ،  روی ،گوگرد و كلر است. 

پتاسیم موجود در خیار فشار خون (عکس) بالا و پایین را متعادل می‌کند.

وجود آنزیمی به نام ارپسین در خیار به هضم پروتئین کمک می‌کند.

املاح فراوان آن  از شکنندگی ناخن‌ها پیشگیری می‌کندو به علت داشتن گوگرد باعث رشد مو  مى شود.

برای  دردهای کلیه  (عکس)  ، مثانه و لوزالمعده  (عکس)  دارای خواص مفید درمانی است.

مصرف خیار و یا آب خیار برای مبتلایان به دیابت مفید است.



 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com
خواص میو ه ها وسبزیجات 41(آناناس)

در این قسمت با خواص آناناس آشنا می شوید:

 ‌آناناس (عکس)  میوه گرمسیری شفابخش، بسیار لذیذ و با خواص فراوان است.

آناناس منبع غنی از ویتامین C بوده و حاوی ویتامین A  ، ویتامین B1  وویتامین B2  است.


 آناناس منبع خوبی از کلسیم، پتاسیم، منیزیم ، منگنز، آنزیم ‌بروملین ، فلورید و فیبرهای قابل حل می باشد.
مصرف آناناس در درمان بیماری های عفونی نقش موثری دارد. آناناس غنى از منیزیم و منگنز است كه براى ساخت استخوان ها و ارتباط بافت ها ضرورى است.
 


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

در این قسمت با خواص موز آشنا می شوید:
موز حاوی مقادیر زیادی ویتامین B1 ، ویتامینB2 ، ویتامینB3 ، ویتامینB6  ، ویتامینB12  ، ویتامینC   ، ویتامینA  ،  پتاسیم، منیزیم ، فسفر ، کلسیم ، آهن ، فیبر  و پروتئین است.


موز سرشار از آهن بوده و قادر است به خوبی با کم خونی مقابله کند.
خوردن موز به جذب کلسیم در بدن کمک می کند و به همین دلیل سلامت استخوان‌ها را تضمین کرده و از افت کلسیم در آنها جلوگیری می‌کند.
موز به علت پتاسیم بالا و سدیم بسیار پایین  برای افرادی که دارای فشار خون بالا و در معرض سکته قلبی هستند مفید است  زیرا می‌تواند سطح فشار خون را کنترل کند.





 دراین قسمت با خواص انار آشنا می شوید:

انار(عکس)  دارایویتامینB1 ، ویتامینB2، ویتامین B3 ، ویتامینC ، كلسیم، پتاسیم ، آهن ، سدیم ،   پروتئین ، مواد نشاسته ای  و 80% آب است.  

انار به علت  داشتن املاحی مانند آهن، خون‌ساز است و آب انار ترش و شیرین (ملس)، فشار خون را پایین می‌آورد.

مصرف روزانه یك لیوان آب انار به مدت سه ماه، گردش خون را به سمت قلب بهبود می‌بخشد و خطر ابتلا به حملات قلبی و عروقی  و بیماری کلیوی   به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

برای آنهایی که کم‌خونی دارند، کبد و کلیه‌ها یشان ضعیف بوده و ترشح صفرا یشان هم کم است، انار دارویی عالی  است.


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com
خواص میوه ها و سبزیجات51 (انگور)

  دراین قسمت با خواص انگور آشنا می شوید:

انگور ( عکس)

 دارای ویتامین های گروهB  ، ویتامینA  ، ویتامین C و دارای آهن ، کلسیم ، فسفر ، پتاسیم ، ارسنیک ، منگنز ،  ید ، قند ، چربی و آلبومین می باشد و  مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدان  دارد و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید.  

این میوه یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین میوه‌هاست ودر رنگ‌های گوناگون و سایزهای مختلف وجود دارد.

علت این همه رنگی که خداوند در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست و هر رنگ خواص مفیدی برای بدن دارد.


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com


در این قسمت با خواص هندوانه آشنا می شوید:

هندوانه (عکس) دارای ویتامین A  ، ویتامینC  ،ویتامین های گروه B  مخصوصا" ویتامینB1 ، ویتامینB5  ، ویتامینB6   و ویتامینB7   و املاحی مانند پتاسیم ، کلسیم ، منیزیم ،فسفر و فیبر غذایی می باشد.   

 هندوانه از ابتلا به انواع سرطان پیشگیری می‌نماید.
گوشت قرمز هندوانه  حاوی مقادیر زیادی لیکوپن، رنگدانه‌ای  آلی از خانواده مواد شبه‌کاروتنی است که رنگشان از زرد تا قرمز تیره متفاوت است. بتا کاروتن نیز  به مقدار کمتر در هندوانه موجود است.لیکوپن آنتی اکسیدان قوی است که در گوجه فرنگی بخصوص محصولات پخته آن و انبه به مقدار فراوان وجود داردکه خاصیت ضد سرطانی دارد از جمله برای سرطان پروستا
ت، سرطان سینه، سرطان رحم، سرطان ریه و سرطان روده بزرگ موثر است.


از فواید دیگر هندوانه به رفع تشنگی و درمان بیماری‌های کلیوی (سنگ کلیه، عفونت کلیه و مجاری ادرار) می‌توان اشاره کرد.چون هندوانه ، آب زیادی را از بدن دفع می‌کند و برای كسانی كه ناراحتی كلیه دارند و افرادی كه ادرار غلیظ و زرد رنگ با بوی تند دارند، بسیار خوب است و حتی می توانند با نوشیدن آب هندوانه و آب به‌مقدار زیاد، این مشكل را از بین ببرند.


 تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://roozgozar.com

در این قسمت با خواص طالبی آشنا می شوید:

طالبی (عکس) مملو از ویتامینهای گروه B  و بتا كاروتن است كه در بدن تبدیل به ویتامینA می شود و یكی از غنی ترین میوه های حاوی ویتامین C است و حاوی مواد مغذی مفید دیگری مثل پتاسیم، منیزیم، ید و فیبر می باشد.

ترکیب همه ویتامینهای B همراه با فیبر   طالبی را میوه‌ای مناسب برای حفظ انرژی در طول هیدرات شدن و حفظ قند خون ساخته است.

طالبی به علت داشتن ویتامینA  در بهبود بینایی و نیز در بهبود عملکرد چشم‌ها موِثر است. و برای شادابی پوست بدن نیز مفید است
ویتامینA آنتی اكسیدان محلول در چربی و ویتامینC  آنتی اكسیدان محلول در آب است و مصرف این میوه به دلیل دارا بودن مقدار زیادی از این دو ویتامین، ابتلا به بسیاری از بیماری های مزمن مثل بیماری های قلبی، سكته و سرطان را كاهش می دهد . 

كسانی كه مرض قند دارند باید در خوردن طالبی جانب احتیاط را رعایت كنند و یا آن را مصرف نكنند.
همچنین كسانی كه ورم معده دارند، نباید در مصرف طالبی زیاده روی كنند.

پوست میوه‌هایی مثل خربزه و طالبی می تواند منبعی برای مسمومیت غذایی باشد؛ از این رو شستن كامل میوه‌ها بسیار توصیه می‌شود.

 


برچسب ها: خواص انواع ویتامین ها و املاح معدنی، اثر مواد غذایی در سلامت، میزان مصرف روزانه مواد غذایی، بدن انسان، جدول ویتامین ها و مواد معدنی، خواص میوه ها و داروی گیاهی،

تاریخ : دوشنبه 1 شهریور 1395 | 02:34 ب.ظ | نویسنده : امیر بدری | نظرات
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.